Modyfikacja silnika zmienia jego charakterystykę, więc seryjne oprogramowanie seryjnego komputera już do nowej charakterystyki nie pasuje. Dlatego obligatoryjnie po modyfikacji silnika należy go na nowo wystroić. A ponieważ współczesne silniki sterowane są komputerowo, więc śrubokrętem i 13-tką płasko-oczkową już się tego nie zrobi. Należy to zrobić również komputerowo i w tej kwestii istnieje kilka możliwości.

Elektroniczne urządzenia typu „piggy back” są jednymi z najprostszych i najtańszych sposobów uporania się z problemem wystrojenia stuningowanego silnika. Wpinane są w stosowne seryjne wiązki elektryczne pojazdu łączące seryjne czujniki silnika z seryjnym komputerem i poprzez modyfikację płynących nimi sygnałów, niejako zmuszają seryjny komputer do zmiany sterowania: zapłonem, wtryskiem paliwa,  ciśnieniem doładowania, lub czymś jeszcze.

Chiptuning natomiast polega na stosownej zmianie/modyfikacji seryjnego oprogramowania seryjnego komputera, dokonywaną w jego wnętrzu, ale obecnie najczęściej przez łącze diagnostyczne OBD.

Samodzielne, wyczynowe sterowniki, lub jak kto woli komputery silnikowe typu „stand alone”, dedykowane są do najbardziej wyrafinowanego tuningu silników i trzeba je samodzielnie zainstalować i zaprogramować od początku do końca. cdn