Zasadniczo są trzy systemy stałego zwiększnia mocy benzynowych silników tłokowych: system wolnossący (N/A), system doładowujący (TURBO) i system regulacyjny (CHIPTUNING). A dodatkowo również dopalaczowy system chwilowego zwiększania mocy, popularnie zwany (NITRO).

Wolossący system N/A realizuje wzrost mocy poprzez zwiększanie obrotów mocy maksymalnej i stopnia sprężania. Doładowujący system TURBO realizuje wzrost mocy poprzez zwiększanie ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym powyżej ciśnienia atmosferycznego. Regulacyjny system CHIPTUNING realizuje wzrost mocy komputerowo, poprzez zwiększanie ciśnienia doładowania wraz ze stosownymi zmianami w mapach wtrysku paliwa, zapłonu i jeśli to możliwe również w ustawieniach rozrządu. Przy czym zastosowanie wyłącznie CHIPTUNINGu w seryjnych silnikach wolnossących w zdecydowanej większości przypadków robi głównie dobre wrażenie, gdyż seryjne mapy wtrysku paliwa i zapłonu najczęście są tak dopracowane, że drogą ich modyfikacji nie da się znacząco podnieść mocy. Natomiast dopalaczowy sytem NITRO realizuje chwilowy wzrost mocy silnika poprzez spalanie dodatkowej porcji paliwa dzięki utleniaczowi jakim jest podtlenek azotu N2O.